עשרת השאלות שכל אחד שואל את עצמו

unsplash
  1. האם אני צריך ביטוח חיים ? 

ביטוח חיים אמור להחליף את ההכנסה המשפחתית שנעצרה. במקרה מוות חלילה המשפחה ממשיכה לצרוך את אותם ההוצאות, אך ההכנסות יורדות משמעותית. ביטוח החיים אמור להשאיר את המשפחה באותה רמת חיים אליה היא התרגלה.

 

  1. אז למה צריך גם ביטוח משכנתא וגם ביטוח חיים ?

ביטוח חיים למשכנתא זאת פוליסה שהבנק מחייב אתכם לעשות בעת רכישת דירה. הבנק מעוניין להבטיח לעצמו שסכום המשכנתא יוחזר אם חלילה אחד הלווים ילך לעולמו. בכזה מקרה הבנק מקבל את כספי הביטוח ולא המשפחה. מסיבה זו אנו ממליצים לעשות ביטוח חיים נוסף אשר אינו משועבד לבנק.

 

  1. למה צריך ביטוח בריאות פרטי? אני משלם מספיק לקופת החולים ..

בביטוח בריאות יש רבדים שונים של כיסויים, חלקם ניתן לקבל גם בביטוחים המשלימים בקופות החולים. חשוב לדעת שישנם צמתים בהם המדינה אינה עוזרת לנו, לדוגמה כיסוי לתרופות שלא בסל הבריאות. זהו כיסוי זול מאוד, במיוחד לילדים, וההמלצה היא לרכוש אותו גם מעבר לביטוח המשלים בקופה. 

 

  1. אנחנו משפחה ברוכת ילדים ב"ה, איך נשלם לכולם על ביטוח בריאות פרטי ?

חשוב לדעת שחברות הביטוח מודעות לכך ומבינות את הצורך ולכן ניתן לשלם עבור ארבעת הילדים הראשונים בלבד, ומעבר אליהם שאר הילדים יהיו מכוסים בביטוח בריאות פרטי בחינם. 

 

  1. יש לי ביטוח תאונות אישיות, האם זה מיותר ?

כיסוי תאונות אישיות מיועד למקרה תאונתי חד פעמי, לדוגמא שבר או כוויה וכו'. החשיבות תלויה בעיסוקו של המבוטח. לקוח שעובד בעבודה משרדית פחות זקוק לכיסוי זה, אך בעל עסק המעביר חוגים לילדים אשר חלילה ישבור את רגלו, יזדקק למענה הכספי כתחליף מידי לחוגים אשר נאלץ לבטל. 

 

  1. אז מה עדיף , ביטוח תאונות אישיות או ביטוח בריאות ?

לכל משפחה יש עוגת תקציב שהיא צריכה לחלק בין כל ההוצאות: ביטוח דירה, רכב, בריאות וכו' ולכן ישנה חשיבות גדולה לסדרי העדיפויות. אין ספק שכיסוי לתרופות שלא בסל, או כיסוי חלילה למקרה מוות, חשובים יותר ובעלי עדיפות הרבה יותר גבוהה למשפחה מאשר כיסוי חד פעמי במקרה בו ילד שובר את ידו במשחק כדורגל.

 

  1. התחלתי עבודה חדשה, האם כדאי לפתוח קרן פנסיה או ביטוח מנהלים ?

זוהי שאלה מצוינת אך מצריכה היכרות אישית אתכם. אלו 2 מוצרים שונים עם יתרונות וחסרונות, וחשוב מאוד להכיר את ההבדלים לפני שמקבלים את ההחלטה. חשוב לדעת שלמעסיק אין שום יכולת השפעה בנושא זה, ואתם כעובדים יכולים לבחור לאיזה מוצר להפקיד, באיזו חברת ביטוח ומי יהיה הסוכן המטפל.

 

  1. איך אפשר לחסוך בנוסף לקרן הפנסיה ?

ישנן דרכים רבות להשקעות נוספות, וגם כאן כדאי להתייעץ עם איש מקצוע.
ניתן להפקיד כספים באופן פרטי בקופות גמל להשקעה או פוליסות חיסכון, כך שהכספים יהיו מושקעים בבורסה ולא יישארו בעו"ש ויישחקו מהאינפלציה הגבוהה. ישנם גם השקעות אלטרנטיביות נוספות כמו הלוואות חברתיות וכו'. 

 

  1. אני עצמאי, איזה הטבות מס מגיעות לי ?

עצמאי בעל עוסק פטור או מורשה יכול מלבד קרן פנסיה לפתוח לעצמו קרן השתלמות. חלק מההפקדות יהיו מוכרות כהוצאה, וכעבור 6 שנים, הקרן תהיה נזילה לחלוטין ללא מס על הרווחים. זהו מוצר מצוין עם הטבות מס נהדרות שכל עצמאי חייב להכיר ולחסוך דרכו.

 

  1. מהי פוליסת מחלות קשות ?

פוליסה חשובה ביותר, בעיקר לילדים, האמורה להוות תחליף למקרה בו אחד ההורים מפסיק לעבוד בגלל גילוי חלילה מחלה קשה אצל ילדו. בכזה מקרה ההורה אינו יכול להפעיל כיסוי ביטוחי עבורו מכיוון שהוא בריא אך בוחר כרגע מכורח הנסיבות להפסיק לעבוד. בעלות כספית זולה מאוד ניתן להבטיח פיצוי חד פעמי גבוה שיעזור לעבור את התקופה הקשה ללא לחץ כלכלי.

מאמרים נוספים

רגע לפני המעבר לווטסאפ,
נשמח אם תמלא את הפרטים: